Tanie hotele

Opisy hoteli oraz ich recenzje, inforamcje na temat największych sieci hotelowych. Rezerwuj hotele w kraju i za granicą z naszą pomocą!

Szwajcarska kolej

Kolej, środek lokomocji znany na świecie od XIX wieku. Na świecie istnieją setki tysięcy kilometrów torów, które łączy południe z północą i wschód z zachodem. Fani pociągów twierdzą, że jazda pociągiem niesie ze sobą wiele korzyści, po pierwsze dostarcza niepozapominanych widoków, po drugie daje możliwość poczucia odległości oraz poznania nowych ludzi. Wiele osób zakochuje się w kolei w sekundę, wystarczy, że odbędą krótką podróż przez tunele i mosty. Szwajcaria, to stosunkowo niewielki kraj, lecz posiada bardzo gęstą sieć kolejową, ponad 5 tyś km torów. Do najpopularniejszych należy również Ekspres Lodowcowy, jednak istnieją również inne malownicze trasy.

Ekspres Lodowcowy

Jedną z nich obsługuje Gotthard Bahn, który przecina Alpy na wskroś. Pokonując 270 kmtrasę, dociera do położonych na granicy z Włochami miejscowości Immensee i Chiasso. Nietuzinkowych wrażeń dostarcza podróż przez 1234 mosty i 80 tuneli. Gothard Bann swoją nazwę nosi od przełęczy Gothard, pod która rozciąga się długi na 15 km tunel.

Na początku tego roku zakończyła się budowa najdłuższego tunelu na świecie o długości 57km, do użytku oddany zostanie dopiero w 2017 roku. Trasę Gotthard Bahn otwarto w 1882 roku, była to wówczas czwarta trasa kolejowa przecinająca Alpy. Kolej posiada prawie 1400 m różnicę poziomów, otóż najwyższy punkt znajduje się na wysokości 2033 m n.p.m., natomiast kolej „spada” do poziomu 625 m n.p.m. w miejscowości Visp. Od kilku lat trasę obsługują nowoczesne, zapewniające wygodna podroż wagony panoramiczne.

Alpy Berneńskie również skrywają niecodzienną kolej, otóż znajdziemy tam najwyżej położoną w Europie kolej zębatą, która prowadzi na szczyt Jungfrau, osiągając wysokość 3454 m n.p.m. Kolejka istnieje od 1912 r., do użytku oddano ją po 16 latach budowy. Już w przyszłym roku Szwajcarzy będą świętować 100 urodziny swej najwyższej kolejki. Każdego roku jej popularność wzrasta, obecnie przewozi ona prawie 3 mln turystów. 12 kilometrową trasę kolejka pokonuje w 50 min., w czasie drogi dwa razy następuję zatrzymanie. Za pierwszym razem można podziwiać.

północną ścianę Eigeru (3970 m n.p.m.). kolejny przystanek znajduje się na wysokości 3160 m n.p.m. i nazywany jest “morzem lodowym”. Odjazdy kolejki odbywają się 3 razy w ciągu godziny, niestety ta przyjemność nie jest tania, podróż w jedną stronę to koszt 120 zł natomiast w dwie 220 zł.

Ostatnim prezentowanym dziś pociągiem jest Bernina Express, zabiera on pasażerów w podróż unosząc się ponad 2 tyś. metrów nad poziom morza. Jako jedyny w kraju przecina Alpy z południa na północ lub odwrotnie. Każdy wagon posiada ogromne panoramiczne okna zachodzące na dach umożliwiające podziwianie nietuzinkowej natury.

Skoro mowa już o pociągach, warto wspomnieć, że z Polski również możemy dostać się do Szwajcarii pociągiem. Trasę Warszawa-Zurych codziennie obsługuje pociąg EuroNight, odjeżdża o godzinie 18:10, a cała podróż trwa około 16 godz.. Oczywiście zdecydowanie szybciej dostaniemy się wybierając linie lotnicze LOT czy Swiss.

Ekspres Lodowcowy

Comments are closed.

X